Ademhalingstraining

Ademen, we doen het de hele dag door en is onze grootste levensbehoefte. Veel klachten kunnen ontstaan door een verkeerde of verstoorde ademhaling. Tijdens de ademhalingstraining leer je weer goed te ademen. Je zult merken dat dit je zowel fysiek als mentaal direct resultaat oplevert.

Klachten door een verkeerde ademhaling
Een disfunctionele ademhaling kan tot vele klachten leiden. Denk hierbij aan:

  • Hoofdpijn
  • Gejaagdheid
  • Zuchten en gapen
  • Hartkloppingen
  • Duizeligheid
  • Angst- en paniekaanvallen
  • Hyperventilatie
  • Zweetaanvallen

Waarom de ademhalingstraining?

Ademen doen we als vanzelf waardoor we vaak niet door hebben dat we het niet altijd op de juiste manier doen. Tijdens de ademhalingstraining zullen we met behulp van ademhalingsoefeningen jouw ademhaling resetten.

Hoe werkt de ademhalingstraining?

We starten met een intake. Vandaar uit gaan we in individuele sessies gedurende 10 weken aan de slag. We beginnen om te leren ademen in het juiste ritme, op de juiste plek en de juiste hoeveelheid. Als je dit onder de knie hebt, leer je om blijvend goed te ademen. De ademhalingstraining bestaat deels online en je komt een aantal keer bij mij in de praktijk. Eén sessie duurt 45 tot 60 minuten.

Resultaat
Bij 95% van de mensen verdwijnen de meest voorkomende klachten door de ademhalingstraining.

Omdat de aangeleerde techniek geautomatiseerd wordt is het resultaat blijvend. Mocht het zo zijn dat door stressvolle perioden je klachten weer opspelen, dan kan je te allen tijde je ademhalingsoefeningen weer herhalen. Het online gedeelte van de training blijft onbeperkt toegankelijk.

Is de ademhalingstraining iets voor jou?

Mocht je je in de klachten herkennen en/of heb je vragen over de ademhalingstraining? Neem dan contact op met mij via het contactformulier.

————————————————————————————————————————————————————————————————————————

Wat is kinesiologie?

Als kinesioloog help ik mensen met uiteenlopende klachten. Een van de de klachten die veelvuldig voorkomt is stress. Het is iets wat wij allemaal wel eens ervaren en wat lang niet altijd ongezond is. Echter, wanneer stress zich teveel opbouwt en men daardoor uit balans raakt, lukt het vaak niet meer om te herstellen. Het gevolg kan zijn dat er gezondheidsklachten ontstaan.

In mijn praktijk onderscheid ik drie soorten stress; fysieke stress, chemische stress en mentale/emotionele stress. Wanneer er op één of meerdere gebieden langdurige stress is, ontstaan er energieblokkades, welke kunnen resulteren in gezondheidsklachten. Denk hierbij aan: vermoeidheid, burn-outklachten en overprikkeling.

Om op zoek te gaan naar de plek van de energieblokkade, maak ik gebruik van spiertesten. Deze spiertest is een effectieve methode om te communiceren met het lichaam. Door een zachte druk op bijvoorbeeld een arm te geven signaleren we een verandering in de spierspanning, wordt duidelijk welk gebied er geblokkeerd is en wat er nodig is voor het herstel. Het onbewuste maken we op deze manier bewust waardoor je inzichten krijgt in je klachten. Zodoende wordt het zelfgenezend vermogen van het lichaam aangesproken en aangezet tot herstel.

Mocht je vragen hebben over kinesiologie? Neem dan contact op met mij via het contactformulier.

————————————————————————————————————————————————————————————————————————

I.E.M.T. (Integral Eye Movement Therapy)

IEMT is een methodiek, waarmee je snel positieve veranderingen kunt creëren.

Door gebruik te maken van specifieke oogbewegingen worden er nieuwe verbindingen in de hersenen aangemaakt. Hierdoor vindt er een verandering plaats op neurologisch niveau. Het resultaat is dan dat gebeurtenissen en ervaringen hun emotionele impact verliezen en veel minder een belemmering zijn.

Bij een EMDR behandeling wordt er ook gewerkt met oogbewegingen. Daar waar EMDR voornamelijk gericht is op het behandelen van een specifiek trauma kan de IEMT  methode breder ingezet worden.

Wat IEMT zo bijzonder maakt is dat ik als therapeut niet de inhoud hoeft te weten waar de cliënt voor komt. Zeker bij PTSS is dit heel fijn want zo hoeft de cliënt niet weer zijn hele verhaal te bespreken. Deze methode biedt veel veiligheid om onderwerpen aan te pakken waar de cliënt niet over durft of misschien niet meer wílt praten.

Wanneer zet ik IEMT in?

IEMT kan worden gecombineerd met andere technieken zoals kinesiologie en coachingsgesprekken en is onder andere inzetbaar bij:

• Burn out
• Faalangst
• PTSS

————————————————————————————————————————————————————————————————————————

 

 

 

Hier zie je een actueel overzicht van zorgverzekeraars die kinesiologie vergoeden

 

 

 Als kinesioloog stel ik geen diagnose en hypnotherapie is een veilige behandelmethode. Kinesiologie is geen vervangen voor reguliere behandelingen. Bij gezondheidsklachten dient u te allen tijden een huisarts te raadplegen. Verder is het raadzaam om uw behandelend (huis)arts(en) op de hoogte te stellen over je consulten bij mij als ademhalingstherapeut/kinesioloogen de daarbij behorende resultaten.

 

Wil je graag een gratis kennismakingsgesprek inplannen?